امروزه تولید محتوای موفق بدون داشتن دانش سئو کاری است نشدنی، چراکه اهالی تولید محتوا می‌کوشند با جدیدترین ترفندهای این ابزار آشنا شوند و آنها را به کار بگیرند.

Search Engine Optimization Concept

لی اودن، یکی از بزرگان صنعت سئو، برای درک اهمیت سئو می‌گوید: «سئو را این‌گونه‌ ببینید: اگر استراتژی بازاریابی محتوای مشتری‌محور را مثل یک ساندویچ ببینیم، در این‌صورت سئو سس مایونز آن است؛ تقریبا با تمام قسمت‌های ساندویچ ارتباط دارد و باعث بهتر شدن مزه کلی ساندویچ می‌شود؛ اما به خودی خود، چندان اشتهاآور نیست».

پس همان‌طور که خوردن ساندویچ بدون سس چندان وسوسه‌انگیز نیست، نداشتن دانش پایه سئو در تولید محتوا هم، برانگیزانندگی بازاریابی محتوای شما را کم می‌کند. از همین رو ما در اینجا برای افزایش آگاهی شما از اصول سئو در تولید محتوا و الزامات اولیه و اساسی برای بازاریابی محتوای موفق، سخن می‌گوییم.

 

1- کاربران همیشه در اولویت هستند!

یک درگیری همیشگی بین اینکه قوانین سئو را رعایت کنیم یا حواس‌مان به مخاطب‌پسندی محتوا باشد در بازاریابی محتوا بوده و هست. اما واقعیت این است که نباید یکی از این دو را قربانی دیگری کنیم، چرا که هر دوی آنها لازمه یک دیجیتال مارکتینگ تاثیرگذار برای رسیدن به یک کسب‌وکار آنلاین موفق هستند.

 

قطعا مخاطبان هدف شما، علاقه‌مندی‌هایی دارند. این یک قانون طلایی است که می‌گوید ببینید آنها به چه چیزهایی علاقه نشان می‌دهند و بکوشید برای علایق آنها محتوای جذاب بنویسید.

همان‌طور که می‌دانید الگوریتم‌های گوگل که همواره هم در حال تغییر هستند محتواهای جالب‌تر، مرتبط‌تر و باکیفیت‌تر را در صدر جست‌وجوهای خود می‌نشانند.

2- سئو، تکه‌ای از پازل تولید محتواست

علاوه‌بر جست‌وجوی گوگل که با وجود یک سئوی خوب می‌تواند ترافیک ارگانیک چشم‌گیری‌ را به سوی وب‌سایت شما هدایت کند نباید از ایمیل مارکتینگ و مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود غافل شوید، چراکه امروزه نقش گسترده‌ای در بهبود و افزایش مخاطبان شما دارند.

 

3-اثرگذاری رسانه‌های اجتماعی بر سئو

تاثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی بر نتایج جست‌وجوی گوگل از وقتی‌ که الگوریتم Hummingbird گوگل به‌روزرسانی شد، چشم‌گیر شده‌است. بر اساس این الگوریتم محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی یکی از فاکتورهای اصلی برتری به شمار می‌آید.

 

برای همین هم دارا بودن یک راهبرد قدرتمند و دقیق – با رعایت تمامی اصول سئو- برای شبکه‌های مجازی در تدوین استراتژی محتوا می‌تواند راهگشای شما باشد.

4- سئو فرایندی بلند‌مدت است

یادتان باشد به محض آغاز رعایت اصول نگارش سئو در سایت‌تان حتما به رتبه مقبول در موتور جست‌وجوی گوگل نمی‌رسید. نباید از همان آغاز، انتظار افزایش مخاطب و یا تعداد کلیک‌ها را داشته‌باشید.

از یاد نبرید که سئو، کاری است بلندمدت، اما مداوم.

5- به سئو نگاه فنی داشته‌باشید!

بهینه‌سازی سئو  تا حدودی هم کاری فنی به حساب می‌آید، مثل اطمینان یافتن از نمایه‌گذاری درست محتوای صفحات شما در موتورهای جست‌وجو و نیز اطمینان از اینکه بازهدایت (redirect  ) صفحات از نوع ۳۰۱ باشد تا بازدیدکنندگان همیشه به مقصد موردنظرشان روی صفحات محتوای شما بروند. برای بررسی چنین چیزهایی باید بدانید که محتوای شما چیست و کجا قرار دارد تا بتوانید محتوای خود را ارزیابی و مستندسازی کنید.

در شرایطی که انتظار نداریم هر پست، گزینه ایده‌آل برای سئو باشد، اما با توجه به مواردی که در ادامه می‌خوانید به آنچه که منتشر می‌کنیم، توجه ویژه‌ای داریم (برای این کار روی وردپرس از افزونه سئوی Yoast استفاده می‌کنیم):

  • The post title or headline
  • The meta-description
  • Title tags
  • The category
  • عنوان پست یا سرخط مربوط به آن
  • فراشرح
  • تگ‌های عنوان
  • دسته مربوطه

سخن پایانی اینکه پرسش‌هایتان را با ما در میان بگذارید و در بخش کامنت با ما در ارتباط باشید. در صورت تمایل به برون‌سپاری؛ سفارش محتوای سئو شده برای سازمان خود را به کارشناسان زبده ما در افتانت بسپارید.