بیکی از انقلاب‌های شگرف در بازاریابی دیجیتالی ابزاری است که فناوری روز با خود برای این دانش به ارمغان آورده است. ایمیل مارکتینگ یکی از این موارد است.

البته استفاده از ایمیل‌مارکتینگ، گاهی اوقات می‌تواند آزاردهنده و ناامیدکننده باشد. صاحبان کسب‌وکار گاهی متوجه می‌شوند بسیاری از ایمیل‌هایی که به مشتریان بالقوه و مشتریان کنونی ارسال می‌کنند، صرفا به یک هرزنامه در قسمت اسپم تبدیل می‌شود و بنابراین دور انداخته خواهند شد.

این موضوع نه فقط به جذب مخاطب کمکی نمی‌کند، بلکه باعث ضرر برای برند نیز می‌شود. فراموش نکنید، انجام ایمیل‌مارکتینگ نیز مشابه خدمات تولید محتوا باید از یک‌سری اقدامات پیروی کند. ما برای این کار، پنج راه مناسب برای بهبود استراتژی ایمیل ‌مارکتینگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای خواندن این مطلب با ما همراه باشید.

۱) برای مشتریان جدید خود ایمیل بفرستید

توجه داشته باشید که یک خریدار در همان ابتدای تحقیق خود برای خرید ممکن است از آن صنعت یا اطلاعاتی که نیاز دارد کاملا آگاه باشد و یا ممکن است هیچ اطلاعاتی نداشته باشد. یک راه خوب برای استحکام بخشیدن به روابط میان کسب‌و‌کار و مشتری جدید، این است که بر اساس نیازهای وی به او مشاوره داده شود. این امر می‌تواند سبب ایجاد اعتماد میان کسب‌و‌کار و مشتری شود. یکی از بهترین راه‌ها برای این اطلاع‌رسانی استفاده از ایمیل مارکتینگ است.

 

۲) سپیدنامه تولید کنید

سپیدنامه ها، ابزارهایی برای بازاریابی هستند که به‌نوعی مشاوره متخصصان نیز درنظر گرفته می‌شوند. از آنجا که برای ایجاد این مطالب تحقیقات مفصلی انجام شده، دست به دست خواهند چرخید. شما با ایجاد یک سپیدنامه، خودتان را به عنوان یک متخصص در صنعت‌تان معرفی می‌کنید و از آنجا که سپیدنامه معمولاً همه‌جا بازنشر می‌شوند، احتمال زیادی وجود دارد که سبب ایجاد سرنخ‌های جدید شود.

 

3) در انجام ایمیل‌مارکتینگ صرفا به محتوای گرافیکی و متن اتکا نداشته باشید

لازم نیست در طراحی ایمیل‌مارکتینگ حتما از محتوا استفاده شود. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، در مطالبی که قرار است به طور منظم به کاربران عرضه کنند از ویدئو استفاده می‌کنند. ویدئو نسبت به متن حالت سرگرم‌کننده‌تری دارد. شما از طریق ویدئو می‌توانید پیام‌تان را بدون زحمت منتشر کنید و با به‌اشتراک‌گذاری‌ها و لایک‌ها برای خودتان سرنخ‌های زیادی تولید کنید.

 

4) روی دستگاه‌های همراه هم شگفتی خلق کنید

ایجاد تجارب کاربری بهتر روی دستگاه‌های همراه با درنظر داشتن تمامی اندازه‌های نمایشگر، نه فقط موجب افزایش سرگرم‌سازی و کلیک خواهد شد، بلکه برندتان به نحو موثری در ذهن مخاطب خواهد نشست. نیمی از نمونه ایمیل‌ها روی دستگاه‌های همراه باز می‌شوند و بنابراین مهم است که محتوای شما روی آن دستگاه‌ها نیز کاربرپسند باشند.

 

5) در اینجا یک تاکتیک اضافی نیز ذکر می‌کنیم که بسیار حیاتی است

در تحلیل بازگشت سرمایه (ROI) باید هزینه مربوط به برنامه بازاریابی یا ایده را محاسبه و موشکافی کنیم – از آن داده‌های مناسب استخراج کنیم و آمار موجود را به شکلی قابل فهم ارائه دهیم. در واقع تحلیل بازگشت سرمایه، به توانایی شما برای ارائه اطلاعات مفید به خوانندگان‌تان اتکا دارد و می‌تواند آنها را وا دارد تا میزان مفید بودن شما را تحسین کنند.

بنابراین به یاد داشته باشید که انجام ایمیل‌مارکتینگ کار بی‌فایده‌ای نیست و با دنبال کردن بهترین اقداماتی که در بالا به آنها اشاره شد، می‌توانید از فهرست‌های ایمیلی برای هدایت تعامل با مشتریان و حتی تولید سرنخ نیز استفاده کنید. شما با اولویت قائل شدن برای مشتریان، می‌توانید ساختاری مبتنی بر ارزش ایجاد کنید و در طول زمان به استحکام بخشیدن روابط خود با آنها بپردازید.

 

این روزها شرکت‌های ایمیل‌مارکتینگ بسیاری اقدام به طراحی استراتژی برای بازاریابی ایمیلی کرده‌اند. اگر نیازی نمی بینید که برای این کار هزینه‌ای به شرکت‌های گفته‌شده پرداخت کنید، می‌توانید از ابزارهای ایمیل‌مارکتینگ نیز استفاده کنید. در این میان می‌توانید سوالات خود را هم از مشاوران ما در افتانت بپرسید.