وبلاگ‌نویسی یکی از تاکتیک‌های جذاب و مفید در بازاریابی دیجیتال است، مخصوصا وقتی که از آن برای افزایش ترافیک وب‌سایت و مشتریان بهره بگیریم.

 

سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه می‌توانیم از این تاکتیک برای افزایش ترافیک وب‌سایت و البته مشتری استفاده کنیم.برخی از پرسش‌های معمول درباره خدمات تولید محتوا و وبلاگ‌نویسی که اکثرا توسط کسب‌وکارهای  B2B و  B2C مطرح می‌شود، عبارت‌اند از:

  1. بهتر است در وبلاگ‌ام درباره چه چیزی بنویسم؟
  2. در میان تعداد بسیار زیاد وب‌سایت‌ها، چطور باید افراد را از وبلاگ خودم آگاه کنم؟
  3. بهترین راه‌ برای تشویق مردم به خواندن وبلاگ‌ام و نظر گذاشتن چیست؟

اگر مایل هستید ترافیک بیشتری را به سمت مقالات وبلاگی‌تان روانه کنید و از این راه، ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید به خواندن این مطلب ادامه دهید تا گام‌های موثر برای تبلیغ محتوای خود یاد بگیرید و برای ترغیب مردم به خواندن آنها، نکاتی بیاموزید.

می‌توانید محبوبیت و کارآیی وبلاگ‌تان را با پیروی از چند اصل ساده افزایش دهید. چالشی که بیشتر بازاریابان با آن روبرو هستند، این است که وبلاگ‌نویسی نیازمند زمان و تلاش است ولی شاید آنها زمان کافی نداشته باشند. با این وجود، ما به شما اطمینان می‌دهیم که پیاده‌سازی مراحل زیر، بسیار ارزشمند خواهد بود. اگر برای پیاده‌سازی صفر تا صد استراتژی تولید محتوای خود برای رشد کسب‌و‌کارتان به کمک نیاز دارید، می‌توانید در زمینه مشاوره بازاریابی، همین امروز با ما تماس بگیرید.

تبلیغ کسب‌وکارتان از طریق وبلاگ‌نویسی به معنای انجام تمام کارهای لازمی است که مشتریان بالقوه محتوای شما را ببینند. برای رسیدن به این هدف از پنج تکنیک زیر غفلت نکنید:

 

  1. پست‌های وبلاگ‌تان را برای سئو بهینه‌سازی کنید

برای آنکه مخاطبان  و البته مشتریان شما به وب‌سایت‌تان بیایند، لازم است اول آن را پیدا ‌کنند!

این اتفاق فقط زمانی می‌افتد که سایت شما در نخستین صفحه یا صفحات نتایج جست‌وجو به Google قرار داشته باشد. البته انجام این موضوع بدون شک نیازمند تخصص افراد مرتبط با این کار است. برای مثال شما باید بدانید چگونه در کجا از کلیدواژه‌های خود استفاده کنید. تگ‌های متا و البته تگ‌های عنوان با چه ترتیبی و چگونه نوشته شوند! حتی alt تصاویر و بهینه‌سازی آنها هم در این موضوع اهمیت پیدا می‌کند. البته از تدوین یک استراتژی بازاریابی محتوا در این خصوص نباید غافل شد. افتانت می‌تواند در اجرای درست این موضوع به شما کمک کند.

مقالات آینده ما در خصوص پایه سئو محتوا را حتما دنبال کنید.

 

  1. در انتخاب تیتر عناوین مقالات دقت کنید.

طبیعت انسانی این است که یک کتاب را از روی جلدش قضاوت می‌کند، پس برای کلیک روی محتوای شما هم تفقط عنوان آن را می‌بیند .

هرگز فراموش نکنید، عنوان مقالات شما اولین برگه برنده شماست! در واقع اگر تیتر شما کنجکاوی مخاطب را بر انگیزد، آنها کمی از آن مطلب را مطالعه خواهند کرد.  این موضوع اعث افزایش ترافیک وب‌سایت شما می‌شود. اگر تیتر در خواننده علاقه ایجاد نکند، هیچ‌کسی برای خواندن مقاله کلیک نخواهد کرد، فارغ از اینکه آن مقاله چقدر خوب نوشته شده یا چقدر سرگرم‌کننده باشد.

برای جذاب کردن عنوان مطالب خود بهتر است از اعداد و عبارت‌هایی استفاده کنید که به یک اکتشاف منحصر‌به‌فرد، اخبار فوری، یک داستان یا اطلاعات انحصاری اشاره می‌کند که افراد هیچ جای دیگری آنها را پیدا نخواهند کرد (یا اینکه تنها از طریق برخی از مجاری محدود یافت می‌شوند). برای اینکه افراد بیشتری را به خواندن وبلاگ‌تان تشویق کنید باید تیتری ایجاد کنید که مخاطبان هدف‌تان را درگیر خود سازد.

 

  1. پست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخش مشترکی از زندگی روزانه میلیون‌ها نفر از مردم، راه کارآمدی برای سرگرم کردن خوانندگان کنونی و افزایش ترافیک وب‌سایت شما به شمار می‌رود.

پست‌های وبلاگی‌تان را بر روی رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. هنگامی که مقالات وبلاگی‌تان را بر روی پلتفرم‌های متنوع شبکه‌های مجازی به اشتراک می‌گذارید، پتانسیل بسیار عظیمی برای ترغیب مردم به خواندن وبلاگ‌تان در اختیار خواهید داشت. شما قادر خواهید بود دنبال‌کنندگان کنونی رسانه‌های اجتماعی‌تان را از پست وبلاگی جدیدتان آگاه کنید و هر لایک، به اشتراک‌گذاری یا نظر از سوی آنها، وبلاگ شما را پیش چشم دوستان‌شان نیز قرار خواهد داد.

همچنین با پست کردن بر روی وبلاگ یا رسانه اجتماعی‌تان، تعداد زیادی از خوانندگان جدید را نیز پیدا خواهید کرد  که موجب افزایش ترافیک وب‌سایت شما خواهد شد، بنابراین مهم است که هم تیتر و هم محتوای وبلاگ شما، سرگرم‌کننده باشد – که این امر منجر به ثبت نام مشترکان جدید وبلاگ شما خواهد شد.

به یاد داشته باشید که هر پلتفرم شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام از پلتفرم دیگر متفاوت است و بنابراین باید برای استفاده از آنها باید راه‌های جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی آشنا باشید و برای آن برنامه‌ریزی کنید.

 

  1. دکمه اشتراک‌گذاری را در پست‌های خود فعال کنید.

پست‌های وبلاگی باید قابلیت به اشتراک‌گذاری داشته باشند!

اگر به یک حراج آنلاین واقعا خوب برخورد کنید، انتظار خواهید داشت که بتوانید آن را به سادگی با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. بسیار خب، همین امر درباره مقالات وبلاگی‌تان نیز صحت دارد. خیلی مهم است که شما وبلاگ شامل دکمه‌هایی برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی باشد. البته باید یافتن این دکمه‌ها نیز ساده باشد و با یک کلیک اشتراک‌گذاری انجام شود تا خوانندگان‌تان محتوایی را که مرتبط و ارزشمند می‌دانند، با مخاطبان شبکه‌ای خود به اشتراک بگذارند. ارائه پیام‌های خاص و از پیش ساختار‌یافته برای خوانندگان به منظور به اشتراک گذاشتن محتوا، یک مزیت است.

 

  1. از وبلاگ‌نویسان میهمان دعوت کنید تا برای شما محتوای تازه تولید کنند.

استفاده از پست مهمان برای وبلاگ شما توصیه می‌شود و این به معنای تنوعی برای وبلاگ شماست!

این تنوع در نوشتار شما برای وبلاگ می‌تواند گستره زیادی از مخاطب را به سمت سایت شما بکشاند. علاوه بر این اگر فردی که برای شما محتوا تولید می‌کند، آن را در شبکه‌های مجازی خود به اشتراک بگذارد، مخاطبان بیشتری را نیز به سمت شما می‌فرستد.

 

سخن آخر

علاوه بر مواردی که گفته شد بهتر است از 3 تکنیک زیر هم برای افزایش ترافیک به وب‌سایت خودتان استفاده کنید.

۱. تگ عنوان و تگ‌های داخل متن محتوا را (title tags) در وبلاگ‌هایی را که دارای یک نرخ کلیکی (CTR) یا کمتر از ۵ درصد هستند، تغییر دهید تا رتبه‌بندی آنها در موتور جست‌وجو گوگل تغییر کند.

۲. به طور پیوسته پست‌های وبلاگی قدیمی ولی همیشه تازه خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. از Open Graph  که توسط SEO Yoast  ارائه شده است، استفاده کنید چون این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا هنگامی که آن را دوباره به اشتراک می‌گذارید به سادگی توضیحات متا مقاله وبلاگی را تغییر دهید.

۳. محتوای وبلاگی خود را به شکل انواع تولید محتوا مانند ویدئو، پادکست، اینفوگرافیک و کتاب‌های الکترونیکی نیز ارائه دهید.

توجه داشته باشید افزایش ترافیک و ورودی سایت شما کار سختی نیست به شرطی که بهترین کیفیت خود را ارائه دهید. اگر شما هم پیشنهادی برای این کار دارید آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.