در اینجا می‌خواهیم نکاتی ناب و ساده را برای کسانی بگوییم که در آغاز راه تولید محتوا هستند و مسیر درازی برای کسب مهارت در این زمینه پیش رو دارند.

 

 

تولید محتوا با رعایت دو نکته طلایی می‌تواند در کسب‌وکار شما معجزه کند!  با خواندن این مطلب فرصت آشنایی با این معجزه را از تجربه کنید.

 

تولید محتوا از کجا آغاز می‌شود؟

این که «کار را در بازاریابی محتوا باید از کجا شروع کنیم» یک پرسش رایج است. بسیار ساده است؛ برای داشتن یک تولید محتوای موفق باید دو نکته طلایی را در نظر بگیریم:

  • درک اهداف
  • بیانیه ماموریت

در تولید محتوای حرفه‌ای و تخصصی، پایش و تحلیل این موارد بسیار مهم است. چون ضمن اینکه با کمک آن درمی‌یابید باید چه محتوایی تولید کنید، «نباید»هایی را که بر اساس عملکرد استراتژی شما از دیدگاه سازمانی وجود دارد نیز عیان می‌شوند و درنهایت به شما کمک می‌کند که در جست‌وجوهای گوگل بهتر دیده شوید و شانس بیشتری برای یافتن و جذب مشتری پیدا کنید.

 

درک اهداف در بازایابی محتوا

تعیین هدف

فراموش نکنید که قرار نیست محتوایی تولید شود بدون آنکه تولید و انتشار هدفمندی داشته‌باشد و باید برای دست‌یابی به اهداف بازاریابی و تجاری باشد.  دوست دارید محتوا چگونه به کسب‌وکار شما کمک کند. برای یافتن پاسخ‌تان می‌توانید به جواب این سوالات فکر کنید:

  • آیا هدف اصلی برندینگ سازمان است؟
  • آیا می‌خواهید ایمیل مارکتینگ داشته‌باشید؟
  • آیا می‌خواهید وبلاگ خود بر اساس اصول سئو به‌روز کنید؟
  • آیا لازم است مخاطبان‌تان را به مشتری تبدیل کنید؟
  • آیا حفظ مشتری و یا افزایش میزان خرید آنها از طریق بیش‌فروشی یا فروش مکمل ضروری است ؟
  • آیا می‌خواهید مشتریان‌‌تان را به حامیان‌تان تبدیل کنید؟

همیشه دنبال پاسخ این سوال باشید که: «آیا استراتژی شما ثمربخش بوده‌است؟ » اگر احساس کردید استراتژی‌تان در راستای این اهداف نیست، بهتر است به فکر تغییر آن باشید.

 

اطاعت از استراتژی محتوای ایجادشده

به گفته جو پولیزی در کتاب «بازاریابی محتوایی حماسی»، دلایلی که برای تولید محتوا در یک مجموعه وجود دارد به همراه اولویت‌ها و دیدگاه‌های لازم برای تحقق آنها در استراتژی بازاریابی محتوا تدوین می‌شود.

 

یک استراتژی خوب از این سه ویژگی برخوردار است:

  • مخاطبان هدف:افرادی که به کمک محتوای شما اطلاعات لازم را کسب می‌کنند و یا به محصولات شما علاقه دارند.
  • چیزی که به مخاطبان ارائه می‌شود: چگونگی انواع اطلاعاتی ارائه شده توسط محتوای تولیدشده
  • نتیجه مطلوب برای مخاطبان و رشدکسب‌و‌کار:تصمیمات و اقدامات مخاطبان محتوای شما باید به سوددهی برای شما منجر شود

 

راهنمایی: یادتان باشد هیچ‌وقت «تمام افراد» را مخاطبان خود در نظر نگیرید، حتی اگر کسب‌وکار شما برای تمام افراد کاربرد داشته باشد

تا جایی که می‌توانید دقیق و مشخص بوده و مخاطبان خود را به درستی بشناسید. بهتر است که مخاطبان کمتری را هدف بگیرید و برای ایجاد تمایز میان آنها تفاوت‌های نیازهای اطلاعاتی‌شان را بررسی کنید!

سخن پایانی…

با این دو نکته طلایی می‌توانید به تولید محتوا و درنتیجه کسب‌و کار خود رونق ببخشید. برای یافتن پاسخ سوالات‌تان در مسیر تدوین یک استراتژی موفق می‌توانید با کارشناسان زبده ما در افتانت تماس بگیرید.

 

آیا نکته دیگری هم هست که باید در بازاریابی محتوا در نظر بگیریم؟ نظرات خود را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.