هرقدر هم که بگوییم مهم کیفیت و ذات یک محصول یا خدمت است نمی‌توان از اثرگذاری جذابیت بصری بهآاسانی گذشت. آنچه که در وهله اول مشتریان را جذب می‌کند همان چیزی است که پیش روی‌شان قرار می‌دهید. اینجاست که هنرنمایی گرافیست‌ها بازارتان را متحول می‌کند.

آنچه به چشم، زیبا می‌آید می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی تصمیم‌گیری و عملکرد مخاطب بگذارد، زیبایی بصری هرچقدر استادانه‌تر و قوی‌تر باشد می‌تواند حس بهتری در ذهن مشتری ایجاد کند. با تکیه بر این نکته روان‌شناسی می‌توان مخاطبان محصولات و خدمات را به خرید یا سفارش ترغیب کرد. طراحی گرافیکی، یکی از پایه‌های اساسی بازاریابی برای هر موسسه، شرکت و برند تجاری است. این طراحی می‌تواند مربوط به لوگوی موسسه، کارت ویزیت و تراکت، بروشور یا کاتالوگ محصول، بسته‌‌بندی محصول و رنگ‌بندی آن و… باشد. گرافیک بهتر مساوی است با  فروش بیشتر.

چرا طراحی گرافیکی اهمیت بالایی دارد؟

هدف اصلی طراحی گرافیک جلب توجه مخاطب است. مخاطب در همان لحظات اول مواجه شدن با تبلیغات بصری و محتوایی، نسبت به آن علاقه نشان می‌دهد یا از آن دوری می‌کند. در دل طراحی گرافیک باید بر روی پیامی که می‌خواهید به مخاطب منتقل کنید تمرکز داشته باشید و چیزی که باید از آن فاصله بگیرید سردرگمی مخاطب در هنگام تماشای تبلیغات بصری شماست. طراحی گرافیکی نیز مانند هر فعالیت دیگری نیازمند تخصص و استراتژی است و اگر بخواهید طراحی بصری خود را بدون شناخت کافی از اصول طراحی و استراتژی‌های آن انجام دهید شاید در مقطعی حتی طعم موفقیت را هم بچشید، اما به ظرفیتی که آن طرح باید در کسب‌و‌کار شما ایجاد کند، نخواهید رسید .

 

خلاقیت و تفاوت دو اصل جدایی‌ناپذیر یک طرح گرافیکی موفق

خلاقیت، مهم‌ترین اصل در طراحی است. خلاقیت باعث تفاوت طرح شما می‌شود و وجه تمایز بین برخی که بیشتر دیده می‌شوند و دیگران همین خلاقیت و تفاوت است. عوامل بسیاری در خلاقیت و ایده‌پردازی دخیل هستند که در ادامه به دو عامل مهم اشاره می‌کنیم.

زیاد دیدن

برای خلاقیت در طراحی، نمونه‌کارهای مختلف را بررسی کنید. مشاهده نمونه‌کارهای مشابه طرحی که در ذهن دارید، ناخودآگاه ایده‌های مختلفی را برایتان پدیدار می‌کند. ببینید؛ اما کپی نکنید! کپی کردن طرح‌ها می‌تواند شما را به جای پیشرفت در مسیری که در پیش گرفتید دچار پسرفت کند.

ذهنی آزاد داشته باشید

خروجی افکار آشفته و ذهن پریشان هیچ‌وقت خلاقیت نخواهد بود. برای ایده‌پردازی و خلاقیت سعی کنید ذهن‌تان را از مشغله‌ها و گرفتاری‌هایتان رها کنید. تمرکز کامل برای پیاده‌سازی طرحی که در سر دارید می‌تواند درنهایت شما را شگفت‌زده کند. هر زمان که حس کردید ذهن‌تان تمرکز کافی را برای انجام کار مدنظرتان ندارد، کار را مدتی رها کنید. تفکر و انعطاف‌پذیری ذهنی، یکی از پیش‌درآمدهای مهم در زمینه طراحی گرافیک است.

 

یک طرح گرافیکی تبلیغاتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

ایده مناسب:  ایده در واقع همان خلاقیت ذهنی طراح است که با کنار هم قراردادن عناصر گرافیکی و الگوها شکل گرفته است و یک موضوع را به ساده‌ترین شکل ممکن بیان می‌کند.

خلاقیت:  منظور از خلاقیت، یعنی طرح خلق شده به گونه‌ای طراحی شده باشد که نمونه آن تا به حال طراحی نشده است. خلاقیت از ویژگی‌های مهم جهت به تصویر کشیدن یک طرح تبلیغاتی است. اگر خلاقیت در طراحی گرافیکی در نظر گرفته نشده باشد مطمئنا شما را از دست‌یابی به هدف خود بازمی‌دارد .

جذابیت: هرچقدر طرح عرضه‌شده از ایده‌ای به‌اصطلاح پرمغز، برخوردار بوده و توأم با خلاقیت باشد جذابیت آن نیز دوچندان خواهد بود. پایه و اساس جذابیت یک طرح، خلاقیت و ایده آن است. اولین گام در راه ارتباط با مخاطب، جذابیت آن است و این جذابیت است که کشش اولیه را در مخاطب برای توجه به موضوع و پیام طرح گرافیکی ایجاد می‌کند.

 

چرا کسب‌وکار شما به طراحی گرافیک نیاز مبرم دارد

لوگو

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید قطعا برای معرفی خود به مخاطبان‌تان نیاز به یک نشان گرافیکی یا به‌اصطلاح لوگو دارید. لوگوها نماد یک کسب‌و‌کار و تجارت هستند و این نشان‌ها بیانگر نوع و زمینه کسب‌وکار شما هستند. ماندگاری لوگوها در ذهن بستگی به طرح و کیفیت آن دارد و می‌توان برای بیان نمونه‌هایی از لوگوهایی که در ذهن ما ماندگار شده‌اند به لوگوی شرکت اپل و شرکت BMW همچنین شرکت‌های دیگری اشاره کرد که لوگوی آنها ملکه ذهن مخاطبا‌ن‌شان است.

ست اداری

از ادوات ست‌های اداری می‌توان به سربرگ، مهر و پاکت‌های نامه اشاره کرد که بیانگر نظم و ساختار آن مجموعه است. از این ادوات در مکاتبات اداری میان کسب‌و‌کارها با مجموعه‌های دیگر و یا اشخاص حقیقی استفاده می‌شود و از دو طریق فیزیکی و مجازی برای گیرندگان در دسترس قرار می‌گیرند و قطعا باید تمامی این ادوات مزین به یک طرح گرافیکی یکسان و لوگوی آن کسب‌وکار باشد.

کاتالوگ‌ها و بروشورها

کاتالوگ و بروشورها یکی از مهم‌ترین ابزار تبلیغاتی برای هر کسب‌وکار است که طراحی گرافیکی یک بخش جدایی‌ناپذیر از این اقلام تبلیغاتی است. گرافیست با بزرگ‌نمایی محصول یا خدمت ارائه‌شده در مجموعه شما تلاش می‌کند با طرح گرافیکی خود، حداکثر تاثیرگذاری و جلب توجه مخاطب را برای کسب‌وکارتان به ارمغان بیاورد.

سایت اینترنتی

هر کسب‌وکاری در عصر دیجیتالی امروز، نیازمند یک سایت اینترنتی پویا به همراه ظاهری کاربرپسند است. هرچقدر رابط کاربری یک سایت برای کاربر جذاب‌تر و کار با آن ساده‌تر باشد با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان و بازدیدکنندگان رو‌به‌رو می‌شود. به کار بردن طراحی گرافیکی حرفه‌ای و تخصصی ظاهر سایت شما، این امکان را به شما می‌دهد تا در مدت‌زمان کمتری به ایده‌آل‌های خود در فضای مجازی دست یابید.

دیجیتال مارکتینگ

در فضای مجازی و در زمینه بازاریابی دیجیتالی، این محتوا ها و تصاویر گرافیکی هستند که اقدام به معرفی محصول و خدمت شما می‌کنند و تعیین‌کننده میزان کیفیت شما و مخاطبان‌تان هستند. محتوایی که به مخاطبان‌تان ارائه می‌کنید چه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی چه به‌صورت چاپی یا استند و کاتالوگ باید از ظاهر یکدستی برخوردار باشند.